Ma már senki sem vitatja, hogy a társadalmi érdeket szolgálják azok az intézkedések, amelyek előnyt biztosítanak a tömegközlekedési járműveknek. Így a villamosra és a trolibuszra több KRESZ-szabály nem vonatkozik. Nem a villamos- vagy a trolibuszvezető kap elsőbbséget, hanem a járműveken utazó 100-200 utas.
53. § (1) A járművek közlekedésére vonatkozó
szabályok közül nem vonatkozik
a) a 13. §-ban és a 14. § (1) bekezdésének i)–o)
pontjában meghatározott jelzőtáblák jelzése a villamosra és a trolibuszra;
b) a 24. § (2) bekezdése, a 25. § (2)–(5)
bekezdése, a 31. § (1)–(4) bekezdése, a 32. §, a 34. § (1)–(7) bekezdése, (8)
bekezdésének b)–e) pontja és (9) bekezdése, a 35. §, a 36. § (1)–(5)
bekezdése, (6) bekezdésének a) és b) pontja, (7) és (8)
bekezdése, a 40. § (1)–(6) bekezdése, a 41. § (1)–(5) bekezdése, valamint a 46.
§ (6) bekezdése a villamosra;
c) az irányjelzésre vonatkozó rendelkezés az
irányjelző készülékkel fel nem szerelt villamosra.
(2) A forgalomirányító fényjelző
készülék jelzése a villamosra is irányadó, kivéve, ha a villamosforgalom
irányítására külön – fehér fénypontokat mutató – fényjelző készülék működik.
(3) A villamos, a trolibusz és a
közhasználatú autóbusz vezetője, illetőleg ezzel megbízott alkalmazottja
indulási jelet akkor adhat, amikor az utasok fel- és leszállása befejeződött.
Ha a jármű megtelt, a felszállás megszüntetésére történt figyelmeztetés után az
indulási jelet meg szabad adni.
(4) A trolibusz és a
közhasználatú autóbusz vezetője elindulási szándékát irányjelzéssel csak akkor
jelezheti, ha a jármű összes ajtaja becsukódott.
(5) A villamospótló autóbusz a
villamospályán is haladhat. Ebben az esetben a villamos megállóhelyénél levő
járdasziget bal oldalán haladhat és megállhat, továbbá a villamosforgalom
irányítására szolgáló külön fényjelző készülék jelzését kell figyelembe vennie.